Masz doświadczenie zawodowe, jesteś zorganizowany, komunikatywny, a nowe technologie to Twoje naturalne środowisko? Możesz mieć ciekawą pracę bez wychodzenia z domu. Nieważne, czy jesteś na urlopie wychowawczym, na studiach czy też to Twoje dodatkowe zajęcie. Co zrobić, aby przekonać do siebie pracodawcę?
Średnie i małe przedsiębiorstwa bardzo często są przeciążone obowiązkami. Coraz wygodniejsze staje się szukanie “prawej ręki” w systemie zdalnym, ponieważ bycie w biurze nie jest priorytetem. Poza tym dla pracodawcy to oszczędność kosztów i wygoda. Taki rodzaj pracy to również większe możliwości dla bardziej mobilnych pracowników, matek, niepełnosprawnych i wszystkich, dla których codziennie pojawianie się w pracy nie jest koniecznością.
Wirtualny asystent to nie tylko sekretarka
Odpowiadanie na maile i rezerwacje terminów spotkań to nie jedyne obowiązki wirtualnego asystenta. Ten zawód wymaga większych kompetencji, determinacji i przebojowości. Jakie zadania wykonuje taki pracownik?
- dbanie o wizerunek swoich klientów w sieci
- prowadzenie profili firmy w social media
- wyszukiwanie informacji
- przygotowywanie prezentacji, grafik
- budowanie baz klientów
- wsparcie sprzedaży
- współpraca z podwykonawcami i koordynacja ich działań
- segregowanie i archiwizacja dokumentów
- wystawianie faktur
- kontakt z biurem księgowym
- robienie prostych tłumaczeń
- organizacja podróży służbowych i in.
Wirtualny asystent to osoba wszechstronna, samodzielna i gotowa do różnych wyzwań.
Kluczowa jest znajomość nowych technologii, na przykład aplikacji do zarządzania zadaniami, programów do tworzenia grafik, CMS czy też programów do przygotowywania newsletterów. Czasami wirtualny asystent doradza przedsiębiorcy w sprawach technicznych, np. podpowiada wybór odpowiedniego hostingu czy też chmury obliczeniowej. Oczywiście takie usługi są lepiej płatne – mówi Niko Bałazy, Prezes Zarządu w S-NET, krakowskim dostawcy rozwiązań teleinformatycznych.
Jak dostać pracę jako wirtualny asystent?
Najlepiej przez Internet, szukając ogłoszeń na portalach internetowych, umieszczając ogłoszenie o swoich usługach lub wybór kilku przedsiębiorstw i osobiste zgłoszenie. Warto wcześniej obserwować, co robi firma, poznać jej strategię działania i zaproponować próbkę swoich możliwości. Dobrze również wcześniej zadbać o swoją markę osobistą, wtedy będziesz bardziej wiarygodny w oczach pracodawcy. Koniecznie dodaj wzmiankę o tym, że potrafisz zarządzać projektami i podaj przykłady działań, które to ilustrują.
Komentarze