Portale społecznościowe cieszą się dużą popularnością, a liczba ich użytkowników wciąż przybywa. To powoduje, że e-marketerzy zawsze uwzględniają w swoich budżetach środki na ten cel. Na pewno znajdziesz swoich Klientów na tych portalach, ponieważ liczba użytkowników Facebooka wynosi około 1,5 mld osób, Twittera około 500 mln, a LinkedIn – 400 mln. Co zatem zrobić, aby dotrzeć do Klientów w mediach społecznościowych?
Zgodnie z badaniem Gemius, aż 85% procent internautów poszukuje informacji w sieci na temat marek, produktów i usług. Gdy już je znajdą, poszukują również opinii, które są istotne w procesie zakupowym. Social media to nie tylko doskonały kanał komunikacji z konsumentami, ale także feedback od Klientów obecnych i potencjalnych zainteresowanych marką.
Wiele firm nie wyczerpuje potencjału social mediów. Publikowanie oferty i aktualności to zbyt mało, warto też pokazywać przedsiębiorstwo “od kulis”. Tu jednak potrzeba wyczucia, ponieważ nietrudno o biznesową wpadkę. Dlatego wcześniej koniecznie trzeba ustalić styl komunikacji, godziny publikacji, sposoby reakcji. Przed opublikowaniem materiału warto go dwukrotnie sprawdzić, aby zminimalizować ryzyko nadszarpnięcia wizerunku. Posty najlepiej planować z wyprzedzeniem.
Źródło: https://www.digitalinformationworld.com
Jednym z kluczowych trendów w social media jest video, lajwy (np. na Facebooku, Instagramie), bezpośrednie ankiety kierowane do Klientów. Wiele oczywiście zależy od typu biznesu i rodzaju oferowanych usług.
W mediach społecznościowych można zaprezentować markę w sposób autentyczny, ale i pozbawiony przesadnego dystansu. My pokazujemy naszą spółkę również podczas różnych biznesowych wydarzeń, dzięki czemu Klient widzi, że cały czas się rozwijamy. Lubimy dzielić się sukcesami naszych pracowników, którzy są motorem napędowym firmy, pokazujemy udział w różnych akcjach, udostępniamy branżową wiedzę – wymienia Niko Bałazy, Prezes Zarządu w S-NET, krakowskim dostawcy cloud computing i rozwiązań telekomunikacyjnych.
Social media marketing to sprawdzona strategia
Na początku zawsze trzeba zacząć od strategii: do kogo docieram, po co, kim są Klienci? Dobrą praktyką jest śledzenie statystyk prowadzonych działań i reagowanie na to, co się dzieje. Gdy coś się nie sprawdza, trzeba przetestować inną opcję. Kluczowe jest też monitorowanie konkurencji, ale działanie według własnego pomysłu.
W komunikacji B2B, jak i B2C, sprawdzą się:
- fora i grupy dyskusyjne (np. LinkedIn, GoldenLine)
- blogi i mikroblogi (np. Twitter)
- serwisy takie jak YouToube, Pinterest, Instagram
- portale społecznościowe (Facebook, Google Plus)
Oczywiście nie warto wybierać wszystkich kanałów komunikacji, ponieważ trudno będzie prowadzić te działania i nie spełnią biznesowego celu.
Prowadzenie działań social media marketing wymaga otwartości na Klienta i jego potrzeby, wyczucia biznesowego oraz badania potrzeb grupy docelowej i szybkiej reakcji na wszelkie sytuacje. Świat social mediów nigdy nie śpi, a wszystko dzieje się tam bardzo szybko. Mimo tego konsument zauważy wszystko, dlatego warto starannie zaplanować strategię komunikacji i… spać spokojnie.
Źródła:
- https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-social-media-czyli-promocja-firmy-w-mediach-spolecznosciowych
Komentarze