W sierpniu 2018 Google zaczął wprowadzać zmiany w algorytmie wyszukiwania. Wiele firm zanotowało zmianę w widoczności firmy w wyszukiwarkach, zarówno na wyższą pozycję, jak i niższą. Zmiany dotyczą firm z branży medycznej, biznesowej, e-commerce, technologicznej, ubezpieczeniowej oraz finansowej. Sprawdź, co powoduje te zmiany i co możesz z tym zrobić.
Źródło: seroundtable.com
Google Medical Update to nazwa aktualizacji algorytmu wyników wyszukiwania Google, a konkretnie zmian pozycji w wynikach organicznych (naturalnych). Witrynom, które mogły spaść w wynikach wyszukiwania, najprawdopodobniej zabrakło ważnych elementów w treści. Google Medical Update to zmiana oficjalna i globalna, dlatego warto się z nią zapoznać.
Co decyduje o pozycji firmy w Google?
Istnieje pewien czynnik, który na to mocno wpływa: E-A-T (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness), czyli Ekspertyza, Autorytet, Wiarygodność. Chcąc zwiększać swój autorytet i poziom zaufania, warto:
- przyjrzeć się jakości contentu – zarówno treściom na stronach internetowych, jak i grafikom, zdjęciom
- podkreślić pozycję eksperta, przedstawić swoje doświadczenie w przystępnej formie
- zrobić research źródeł, na których opierają się treści
- zadbać o opinie na temat firmy w różnych miejscach w Internecie, nie tylko na stronie internetowej
- stworzyć możliwość oceny produktów i usług oraz zostawienia opinii
- zamieścić na stronie informacje o certyfikatach, nagrodach, obecności w mediach itp.
- uzupełnić informacje kontaktowe
- zweryfikować profil w Google Moja Firma
- zadbać o bezpieczeństwo korzystania ze strony.
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo strony, na pewno warto zwrócić uwagę na jej prędkość ładowania, certyfikat SSL oraz wdrożenie procedur na wypadek utraty danych – mówi Damian Dąbrowski, Dyrektor Projektu S-NET Cloud, dostawcy chmury i innych rozwiązań teleinformatycznych w Krakowie.
Na co jeszcze warto zwrócić uwagę?
Oprócz wspomnianych elementów, trzeba:
- sprawdzić, w jaki sposób rozmieszczone są reklamy i jak to wpływa na zachowanie użytkowników
- odpowiedzieć sobie na pytanie, czy zawartość strony wiąże się z intencjami użytkowników (czy strona jest czytelna i zaspokaja potrzeby użytkowników)
- przyjrzeć się temu, czy UX jest dobrze zaprojektowane
- zastanowić się, czy wersja mobilna jest użyteczna
- sprawdzić, czy nawigacja jest czytelna
- zadbać o optymalną liczbę zakładek i podstron, nie zwiększać ich w sztuczny sposób.
Czy istnieje recepta na pozycję firmy w Google?
Zmiana algorytmu Google jest ważna we wszystkich krajach, językach, rodzajach stron www i sklepach internetowych. Każda firma powinna jednak indywidualnie przeanalizować swoją sytuację, wprowadzić zmiany na stronie i testować różne rozwiązania. Nie istnieje recepta dla wszystkich, ale wspomniane rady stanowią dobry zestaw wskazówek na drodze do jeszcze lepszej treści i SEO.
Komentarze