W Internecie wykonujemy coraz więcej transakcji, a to wiąże się ze zbieraniem większej liczby kluczowych danych. Certyfikat SSL zapewnia ich bezpieczeństwo i informuje klientów o tym, że firma jest wiarygodna. W jakich sytuacjach naprawdę go potrzebujesz, ile kosztuje i jak go wdrożyć?
Czym jest certyfikat SSL?
Certyfikat SSL to protokół szyfrujący dane, dzięki czemu zabezpiecza je przed różnorodnymi atakami. Narzędzie nadaje się dla każdej organizacji, która:
- wymaga logowania użytkownika, pobierania i przetwarzania danych
- zajmuje się sprzedażą w Internecie (na przykład prowadzi sklep internetowy)
- przekazuje poufne informacje (adres mailowy, chat)
Jak to działa?
Certyfikat SSL szyfruje dane za pomocą klucza AES, a dodatkowo protokołu TLS, dzięki któremu:
- dane są chronione i poufne
- osoby trzecie nie mogą zmienić danych, ewentualnie zmiana zostanie od razu wykryta
- istnieje gwarancja, że użytkownik zostanie przekierowany na właściwą stronę, a nie łudząco do niej podobną
Jak rozpoznać, czy strona jest chroniona?
Certyfikat SSL znajduje się na danej stronie internetowej w miejscu, gdzie wpisuje się nazwę domeny. Jeśli adres domeny zaczyna się od “https:…”, a dodatkowo widnieje tam zielona kłódka, możesz mieć pewność, że strona jest zabezpieczona certyfikatem SSL.
Tani SSL i prosta instalacja
Zakup SSL oraz instalacja nie są skomplikowane. Wystarczy wybrać rodzaj certyfikatu, a następnie podać wszystkie dane potrzebne do zamówienia i opłacić usługę. Każdy rodzaj protokołu jest kompatybilny z serwisem S-NET Cloud.
Certyfikat Positive SSL jest dostępny w kwocie 48 zł. na rok, Rapid SSL – 59 zł. rocznie. W ofercie są również certyfikaty nieco droższe, które zapewniają ochronę adresowi i wszystkim subdomenom: Positive Wilcard oraz RapidSSL Wilcard. Wszystkie są zintegrowane z urządzeniami mobilnymi.
Ponadto, istnieje możliwość zakupu certyfikatów zaawansowanych.
Prawidłowo wdrożony SSL to przewaga na rynku
Według danych Ahrefs z 2016 roku, tylko 1 na 10 stron internetowych ma bezbłędnie wdrożony certyfikat SSL.
Wdrożony SSL pomaga w pozycjonowaniu strony w wyszukiwarce Google, a także sprawia, że użytkownik nabiera większego zaufania do firmy i dłużej pozostaje na stronie – mówi Jakub Neumann, CTO w S-NET.
To najlepszy system zabezpieczenia danych na stronie w tym momencie.
Certyfikat SSL w S-NET
W zależności od potrzeb, do wyboru są różne rodzaje certyfikatów SSL (podstawowe oraz zaawansowane), które są dostępne tutaj. Pod tym linkiem można znaleźć również ofertę serwerów w chmurze. W razie pytań, nasi specjaliści służą pomocą.
Komentarze