Statystyki mówią, że z roku na rok video marketing zyskuje na popularności. W 2018 roku aż 85% konsumentów chciałoby zobaczyć więcej filmów przygotowanych przez marki. 83% przedsiębiorców twierdzi, że przynosi to oczekiwany zwrot z inwestycji. Czym jest wideo marketing i jak zacząć się nim zajmować?
W Internecie pojawia się coraz więcej treści, z których największy wzrost notuje wideo. Konsumenci chętniej przerzucają się na oglądanie filmów w Internecie. Są to nie tylko filmy rozrywkowe, ale także reklamowe. Najnowsze dane wskazują, że dziennie oglądamy nawet 1,5 godziny filmów w sieci. Wideo ma przewagę nad tekstem, ponieważ angażuje nawet tych najbardziej leniwych odbiorców.
Czym jest wideo marketing?
Wideo marketing znacząco różni się od reklamy tradycyjnej w tv, ponieważ jest nastawiony na przyjmowanie reakcji konsumentów, ma interaktywny charakter. Odbiorcy mogą skomentować przekaz i wypunktować lub pochwalić firmę. W tradycyjnej reklamie przekaz jest jednostronny, nie ma możliwości bezpośredniej reakcji. Dla odbiorców bardzo ważne jest poczucie bliskości z marką, wejście z nią w dialog.
Wideo marketing to rodzaj contentu wideo, czyli filmy prezentujące markę i jej produkty w Internecie, zamieszczone nie tylko w serwisie YouToube, ale też na Facebooku, Snapchacie, Instagramie, słowem: we wszelkich social mediach.
Rodzaje wideo marketingu
Filmy w sieci są coraz bardziej urozmaicone, lepiej zmontowane i prezentują coraz ciekawsze treści. Nie trzeba mieć najnowszego sprzętu, żeby tworzyć dobrej jakości wideo. Liczy się pomysł, nawiązanie dobrego kontaktu z grupą docelową oraz wyczucie biznesowe. Wideo marketing to:
- filmy pokazujące markę od kulis – przygotowania do danego wydarzenia lub wypuszczenia nowego produktu, urodziny pracowników, ważne wydarzenia z życia firmy, ciekawostki;
- instruktaż i prezentowanie produktu – dotyczący np. działania produktu (doskonale sprawdzi się w przypadku wprowadzania nowych produktów i chęci pokazania Klientom, jak one działają, uruchamiania nowej platformy, opowiadania historii firmy czy pokazywania recenzji produktu lub usługi);
- wideo poradnikowe – jeśli firma jest np. dostawcą internetu, może dodatkowo nagrywać filmiki, które poprowadzą Klienta w zakresie wyboru hostingu, chmury czy innych rozwiązań teleinformatycznych
- animacje – np. jak Klienci rozwinęli swój biznes dzięki dobremu hostingowi – dane ujęte w formie animacji, która jest rodzajem storytellingu;
- filmiki humorystyczne – opowiadające o firmie w przekorny sposób, ale budujące relację.
Źródło: Unsplash
Jak zabrać się za wideo marketing?
Widzowie zapamiętują aż 95% przekazu reklamowego, co czyni go dużo skuteczniejszym niż tekst. Wiele zależy od długości filmu: niech nie przekracza kilku minut, a najlepiej niech będzie to kilkanaście sekund. Tak krótki film wymusza maksymalne skoncentrowanie się na tym, co chcemy pokazać oraz ukonkretnia przekaz. Filmy wideo mają wymiar edukacyjny i wzbudzają zaufanie odbiorców. Chcąc skutecznie docierać do odbiorców, warto:
- znać Klientów i wiedzieć, jakie rodzaje filmów są dla nich najbardziej interesujące,
- dbać o SEO (również w nazwach plików),
- udostępniać wideo w kilku kanałach social media razem z tekstem,
- zadbać, aby wideo było dobrze widoczne na urządzeniach mobilnych,
- udostępnić napisy w filmach (ponad 80% odbiorców ogląda filmy w smartfonach bez dźwięku),
- testować i pytać odbiorców, czego potrzebują.
Wideo marketing bardzo silnie oddziałuje na emocje odbiorców i nie generuje tak ogromnych kosztów jak reklamy tradycyjne. W ostatnich latach obserwuje się wzrost zaufania konsumentów do influencerów, którzy stają się ambasadorami marek – mówi Arkadiusz Dymek, Członek Zarządu w S-NET. Konsument ufa właśnie im, a nie bezosobowej telewizji.
W następnym artykule napiszemy o video marketingu w kontekście e-commerce.
Źródła:
- https://www.hekko.pl/blog/video-marketing-na-stronach-www/
- https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-wideo-marketing-jako-przyszlosc-marketingu-internetowego-firmy
- https://www.dreamgrow.com/8-reasons-why-your-business-should-use-video-marketing/
Komentarze