Posiadanie strony internetowej jest dziś must have dla każdego, nawet małego przedsiębiorcy. Internet wręcz pęcznieje od liczby stron www, a przedsiębiorcy głowią się, jak wyróżnić się w wynikach wyszukiwania i dotrzeć do Klientów. Wyszukiwarki rządzą się swoimi prawami, ale istnieje kilka prostych sposobów, których wdrożenie znacznie podniesie wartość strony w rankingu.
Pozycjonowanie, SEO, reklamy Adwords, content marketing, analityka internetowa – wiele się o tym mówi i łatwo się w tym wszystkim pogubić. Czym są te działania i w co warto zainwestować czas i energię, aby przyniosły spodziewane rezultaty?
Co to jest pozycjonowanie stron www?
Pozycjonowanie to proces, którego celem jest zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Obejmuje wszystkie wymienione wcześniej działania:
- SEO – (search engine optimization) pojęcie często mylone z samym pozycjonowaniem, a jest to jedynie jego część. SEO to optymalizacja strony internetowej, czyli przystosowanie jej parametrów (dodanie tagów, opisów stron, zdjęć) do wymagań wyszukiwarek internetowych
- Adwords – reklamy w wyszukiwarkach internetowych
- Content marketing – tworzenie wartościowego contentu, czyli artykułów, filmów, infografik, zdjęć przydatnych dla użytkownika
- Analityka internetowa – śledzenie wyników działań marketingowych za pomocą odpowiednich narzędzi, np. Google Analytics, statystyk Facebooka.
Hosting a pozycjonowanie
Na pozycjonowanie w dużym stopniu wpływa oczywiście hosting.
Strona będzie znajdowała się wysoko w rankingu, jeśli będzie sprawnie działała, tzn. szybko ładowała się i zapewni bezpieczeństwo. Mam na myśli prawidłowo działający kod html strony www, a także odporność na działanie wirusów i ataki hackerów – mówi Arkadiusz Dymek, Członek Zarządu ds. Operacyjnych w S-NET, krakowskim dostawcy hostingu i rozwiązań telekomunikacyjnych.
Drugim ważnym czynnikiem na drodze do pozycjonowania, jest popularność strony, czyli aspekty marketingowe (obecność firmy w social media, dobra jakość treści, która skutkuje dużą liczbą linków prowadzących do strony itp.).
Źródło: unsplash
Jak w prosty sposób pozycjonować stronę?
Niektóre działania są szybkie i łatwe do opanowania, a ich systematyczne prowadzenie w krótkim czasie doprowadzi do podwyższenia pozycji strony w rankingu wyszukiwarki:
- Frazy kluczowe – pozycjonowanie strony internetowej jest możliwe dzięki frazom kluczowym, dzięki którym roboty Google przyporządkowują stronę do danej kategorii i indeksują ją. Dobrze wykonana analiza słów kluczowych w znacznym stopniu przyczyni się do sukcesu SEO
- Wtyczka Yoast SEO – najpopularniejsza wtyczka dostępna w WordPress, która automatycznie analizuje dane słowo kluczowe na wszystkich podstronach, w tytułach, opisach stron, opisach plików graficznych, nagłówkach na stronie i w tekście
- Content marketing – kluczowy element, ponieważ nawet najbardziej estetyczna i zoptymalizowana strona nie przyniesie sukcesu, jeśli treści nie okażą się interesujące i przydatne dla użytkowników
- Reklamy Adwords – płatne reklamy w Google pozwalają firmie natychmiast pojawić się na samej górze stron wyników wyszukiwania.
W co warto zainwestować?
Pozycjonowanie to dłuższy proces i fundament funkcjonowania firmy w Internecie. Część działań jest mniej czasochłonna i kosztowna, np. wybór fraz kluczowych i instalacja wtyczki (darmowe). Analizę słów kluczowych wykonuje się raz na jakiś czas, a następnie wprowadza frazy kluczowe do każdego publikowanego tekstu na stronie. Publikacja contentu jest czasochłonna, ale buduje organiczny (darmowy) ruch na stronie. Ostatni typ działań (kampania Adwords) zapewnia efekt od razu, ale jest kosztowny i ograniczony czasowo. Warto dobrać działania do typu swojego biznesu i możliwości. Ideałem jest połączenie wszystkich sposobów (dobry hosting, frazy kluczowe, wtyczka Yoast SEO, Content marketing i reklamy Adwords)i dodatkowo śledzenie statystyk, które weryfikują skuteczność działań (tutaj warto skonsultować się ze specjalistą).
Komentarze