Zlecanie usług na zewnątrz to element konkurencyjności firmy i dostosowywania się do rosnących potrzeb Klientów. Wykonywanie niektórych usług wymaga specjalistycznych umiejętności, a poza tym pochłania wiele czasu i pieniędzy. Przedsiębiorstwa często wolą zlecić na zewnątrz wykonanie danych usług zamiast budować nowy dział w firmie.
Cel outsourcingu określił Henry Ford już w latach 20. XX wieku, mówiąc, że jeśli istnieje coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, najlepiej nie robić tego samodzielnie. Zamiast tego warto zlecić zadanie komuś, kto zrobi to lepiej.
Outsourcing w każdej firmie
Decyzję o zlecaniu zadań trudno podjąć małym firmom, które chcą wszystko robić same, myśląc, że w ten sposób zaoszczędzą koszty. Często jest dokładnie na odwrót: zanim przedsiębiorcy nauczą się wykonywać daną usługę, muszą poświęcić na to wiele godzin, a efekt nie jest zadowalający. W takim momencie decydują się na zlecenie usługi. Duże firmy stale zlecają swoje zadania podwykonawcom, koncentrując się głównie na swoich specjalizacjach i dążąc do automatyzacji działań.
Jakie usługi są zlecane?
Outsourcing to rozwiązania dla małych, średnich i dużych firm, które chcą na stałe korzystać z kluczowych dla przedsiębiorstw usług. Lista usług stale wydłuża się. Należą do nich na przykład:
- IT (np. administracja serwerem, telefonia),
- księgowość,
- usługi prawne,
- marketing (copywriting, prowadzenie mediów społecznościowych, reklama, public relations itp.),
- rekrutacja,
- szkolenia,
- zarządzanie nieruchomościami,
- transport,
- sprzątanie.
Outsourcing IT
Zatrudnienie administratora IT w firmie to wydatek rzędu 4-7 tysięcy złotych netto, administracja serwerami u firmy zewnętrznej kosztuje średnio 1 tysiąc złotych netto.
Klient otrzymuje profesjonalną usługę, czyli zarządzanie zasobami serwerowymi oraz oraz monitoring zasobów w trybie 24/7/365 z gwarantowanym czasem reakcji – mówi Jakub Neumann, CTO w S-NET.
Dzięki temu Klient nie tylko zapewnia firmie najwyższą jakość usług, redukuje koszty (nakład inwestycji przeznaczonych na zaplecze techniczne i organizacyjne działalności), ale także może skoncentrować się na prowadzeniu firmy. S-NET w ofercie outsourcingu oferuje również kompleksowe usługi telefoniczne dla biura, czyli:
- wybór, sprzedaż i uruchomienie platformy telekomunikacyjnej,
- testy oraz wdrożenie platformy,
- budowa całej firmowej sieci telefonicznej,
- wsparcie po-sprzedażowe (doradztwo i serwis techniczny w trybie 24/7),
- migracja obecnych zasobów telefonicznych firmy do usług telefonii w chmurze S-NET.
Komentarze