Branża e-commerce przeżywa swój rozkwit. Gemius podaje, że w tym momencie wartość rynku e-commerce w Polsce szacuje się na 36-40 mld zł. Tendencja zwyżkowa zapewne utrzyma się, ponieważ od marca 2018 roku zacznie obowiązywać zakaz handlu w niedzielę. Jak wyróżnić się wśród rosnącej konkurencji e-sklepów i zachęcić Klientów do zakupu?
PayU podaje, że 83 proc. internautów w Polsce decyduje się na zakupy online, ponieważ mogą je zrobić o dowolnej porze i bez stania w kolejkach. Branża e-commerce jest jednak bardzo nasycona. Na co w takim razie zwrócić uwagę, żeby zatrzymać u siebie Klienta i sprawić, aby wracał właśnie do nas?
- Sprawny silnik sklepu, czyli serwer i hosting. To fundament działania e-biznesu, tu Klient nie ma czasu i chęci, aby czekać na kilkusekundowe załadowanie strony. W przeciwnym wypadku, z Twojego sklepu wyjdzie 57% konsumentów, a nie wróci nawet 80% z nich.
- Usprawnienia technologiczne: aplikacja mobilna sklepu lub responsywna strona internetowa. Obecnie blisko połowa internautów robi zakupy za pomocą smartfonów lub tabletów.
- Oprawa wizualna sklepu – wyraźne, piękne zdjęcia produktu i filmy przedstawiające ich użytkowanie. Blisko 93% internautów przy zakupie bierze pod uwagę jakość zdjęć, a materiał video zwiększa szansę kupna o 31%.
- Personalizacja oferty sklepu i elementy sztucznej inteligencji. Rośnie świadomość konsumentów, dlatego najczęściej oczekują oni oferty w pełni spersonalizowanej w stosunku do ich potrzeb. Warto zadbać o wcześniejsze dokładne poznanie upodobań Klientów, a także wdrożenie na stronie wirtualnego asystenta, który poprowadzi Klienta “za rękę”.
- Mobilne płatności. Wiele Klientów oczekuje natychmiastowej możliwości zapłacenia za produkt. Według badań najpopularniejszym sposobem płatności jest PayPal (60% konsumentów), ale coraz częściej również są to aplikacje typu BLIK, dzięki którym Klient może dokonywać zakupów podczas jazdy autobusem lub w kolejce do kasy.
- Szybsza dostawa towaru. Trendy w e-commerce to pojawianie się coraz większej liczby miejsc, w których można odebrać towar (automaty do odbioru paczek, kioski, a nawet sklepy spożywcze). Często to właśnie czas dostawy jest decydującym elementem zakupu.
Wdrożenie e-commerce krok po kroku
Gdy planujesz otworzyć sklep internetowy i szukasz zaufanego dostawcy Internetu w Krakowie, S-NET oferuje kompleksową ofertę.
Nasza propozycja dla właścicieli sklepów internetowych to profesjonalny serwer Cloud w chmurze. Posiada on elastyczne parametry, które umożliwią sprawne działanie silnika sklepu – mówi Damian Dąbrowski, Dyrektor projektu S-NET Cloud. – W tej ofercie mamy również m. in. dostęp do Internetu S-BIZNES, budowę i wdrożenie e-sklepu, administrację serwerem oraz wsparcie techników.
Załóż swój pierwszy sklep internetowy.
Komentarze